![]() |
![]() |
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést ikluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze a asistentů pedagoga.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
Více informací se dozvíte na oficiálních webových stránkách inkuzedecin.cz
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215 je financován z Evropské unie prostřednictvím Operačního programu výzkum, vývoj a vzdělávání.
Složení týmu:
Registrační číslo projektu:
CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
Doba trvání:
01.09. 2016
30.06. 2019
OBECNĚ O INKLUZI
Inkluzivní vzdělávání nebo-li inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy, která na to však musí být patřičně připravena.
V inkluzivní škole se neoddělují děti se speciálními vzdělávacími potřebami od dětí bez nich. V jedné třídě se tak spolu vzdělávají děti zdravotně postižené, nadané, dětí cizinců, děti jiného etnika i většinové společnosti.
Na školu, která je inkluzivní, jsou kladeny vyšší nároky díky složení jejich žáků. Jedná se především o uzpůsobení prostředí, pomůcek, využívání asistentů či interních nebo externích odborníků a péči o duševní zdraví všech žáků i učitelů.
Mnoho základních škol v České republice již vzdělává společně žáky se zdravotním postižením, nadané, dětí cizinců, děti jiného etnika i většinové společnosti. Doposud jim však chyběla finanční podpora státu, aby mohly na školách vzniknout školní poradenská pracoviště a ve třídách společně s učiteli pracovali i asistenti. Práce bez těchto podpůrných opatření byla velmi náročná a ne vždy se proto dařila.
V současné době dochází ke změnám. Stát si uvědomuje důležitost vzdělání všech občanů žijících v ČR bez rozdílu a hledá cesty, jak školám zajistit finanční podporu na vznik podpůrných opatření. Jednou z těchto cest jsou vyhlášené projekty v rámci Operačního programu výzkum, vývoj a vzdělání (dále jen OP VVV).
VIDEOREPORTÁŽ Z NAŠÍ ŠKOLY
Videoreportáž České televize o zavádění inkluze v Děčíně